Žoldnéř 2: Tajemná formule

před 14 dny Radek Bouřil Diskuze (0)
Žoldnéř 2: Tajemná formule

Z celkem 13 alb epického příběhu Žoldnéře nám nakladatelství CREW z letošních prvních tří, což je celkem slušná kadence, servíruje to prostřední z nich, v kterém hlavní příběh celé série v podstatě začíná. 

Knihy Dobrovský

V prvním díle s názvem Kult svatého ohně jsme se seznámili s bezejmeným vojákem štěstěny, kterej všem na všechno skočí, svádí úchvatný vzdušný bitvy s osedlanými draky a má vždycky velkou kliku a to i v případech velmi častých setkání se spoře oděnými divami. Vše se odehrává v tajemné oblačné říši, která vypada v Segrelleho oleji hrozně působivě a i zde pokračuje ve skvělý malířský práci, který sekunduje úchylka na různé drobné technikálie, tu si Vicente Segrelles přinesl z původního zaměstnání technického kreslíře. Tyto drobnosti a schopnost vše věrně namalovat mě na týhle sérii bavěj asi nejvíc. Ten způsob jakým je zachycenej výbuch vzdušnýho paláce, nebo to, jak se rozevírají další čepele šipky vystřelené z kuše. I když jsem na podobný věci celkem tupej, tak ale vim, že i v tomhle světě, kdy se létá na dracích běžná fyzika může fungovat.

V dalším bezvadným 16ti stránkovým doslovu autora se dozvíte, že jednička byl vlastně takovej výstřel do tmy a právě u Tajemné formule přichází se zápletkou celé série. V tomto doslovu taky zjistíte, jak moc je starej Vicente fanda do bojovejch stíhačů a kterak si bral z tohoto fenoménu, a vlhkého snu spoustě jemu podobných inspiraci, při návrzích a kresbě nejen samotnejch bitevních scén, ale třeba při návrzích dračího postroje a jeho výbavy.

Žoldnéř zde zažije několik zjevně důležitých okamžiků. Objeví možný objekt vlastních milostných citů a získá zdroj vědomostí a znalostí nejen o jeho tajuplném světě, ale také o mnohých technologických vychytávkách, které mu jistě v budoucích dobrodružstvích nejednou zachrání krk. Co je ale nejdůležitější, získá konečně svého zapřísáhlýho nepřítele, alchymistu Clausta (nepleťte s Venouškem Klausem Kikinkou seniorem, kerej je sice taky zloděj a podvodník…ale koho by bavilo koukat se na komiks, v kterym si jen nesouhlasně vlnovkou podtrhává v textu žeo.)

Stejně jako v první knize i zde je příbeh i jeho zápletka velmi jednoduchá a někdo by mohl tvrdit, že je možná i trochu naivní (ten někdo jsem teď já.) a jsem zvědavej, jak se do budoucna bude vyvíjet postava ústředního hrdiny. Zatím je všemi událostmi příběhem spíše vláčen a jeho oddanost sletu všech příhod je nenechává snad nikoho na pochybách. Ale zase…je nutný si uvědomit dobu a prostředí, v kterým epos vznikl a pro koho byl asi psanej. 

Co mě stále baví je formát, v kterym Žoldnéř vychází. Pěkně po jednotlivých krátkejch albech za přátelskou cenu. Není to těžký jako hovado, jako podobný knihy ve skoro stejným formátu, co vydává poslední dobou Argo (třeba Dobyvačné armády) a tedy se to dobře čte, když jste vyvalený na kanapi nebo v posteli, a nebudete mít hned odkrvený prsty. 

Můžu říct, že jsem zvědavej na to, kolik má Žoldnéř asi fanoušků a jaký má prodeje, protože to určitě není komiks pro každého. Doufám však, že CREW v nejhorším případě neuhne ze svého dobrého zvyku série prostě dovydat bez ohledu na okolnosti a nenastaví jinou strategii, jak to možná v posledním Komiksáři naznačili Litoš s Pavlovským. Pánové se nás čtenářů ptali na názor, zdali tak pokračovat anebo zkoušet více titulů a dokončovat ty, které se dobře prodávají. Ten můj je jasnej „Děláte to teď dobře. Děkuju.“

Verdikt

Ač by pro někoho samotnej příběh Žoldnéře nebyl žádnym ternem a ruku na srdce, vychází teď i lepší komiksové fantasy, je pro mě ceněným kouskem v knihovně. Nejen kvůli sympatickému formátu, ale zejména kvůli malbě Vicente Segrellese, kterej, jak jsem se dočetl, začal úderem 10tého dílu pracovat s počítačovou grafikou (bacha, bylo to v roce 98.) Osobně jsem jednak moc zvědavej, jak bude vypadat progres jeho malby a hlavně na to, jak asi bude vypadat počítačová grafika z roku 1998, když si pamatuju, jak třeba vypadal můj oblíbenej animovanej film, Život brouka.

Crew
Za spolupráci děkujeme nakladatelství Crew, které bylo založeno roku 1997, což z něj dělá nejstarší komiksové nakladatelství v ČR. CREW vydává více než sto komiksových knih ročně, a je tak největším nakladatelstvím specializovaným na komiksy v České republice. Misí nakladatelství je vydávat světové komiksy česky. Kromě mangy, nebo titulů od DC Comics, Marvel, Image či Dark Horse, se nakladatelství zaměřuje i na evropský komiks, a to prostřednictví edice Mistrovská díla evropského komiksu.

O autorovi

Radek Bouřil
Radek Bouřil

Autor o sobě ještě nestačil nic napsat.

Minotaur.cz
Minotaur.cz

Sdílet článek

Najdete nás na Facebooku