Warcraft: Pouta bratrství

25. srpna 2017 jardoom Diskuze (0) Bez palce
Warcraft: Pouta bratrství

Jistě znáte takový ten špatný pocit, když vidíte, jak se váš oblíbený produkt mění v naprostou habaďůru? Dlouhou dobu se tohle dá říct o značce Warcraft.

Kdo hrál první strategie a poté přešel na MMORPG WoW, ten jistě ví, o čem zrovna mluvím. Knižní svět, ten snad rozečetl každý fanda této značky a myslím, že ten jediný by měl hru nějakým způsobem rozšiřovat, protože se kladně dá hovořit snad jen o knižní sérii od Christie Golden, kterou rozšířilo ještě pár dalších autorů

Hodně lidí chtělo vidět film, a když se ho většina dočkala, byla by radši, kdyby jej neviděla. Trhák to nebyl, to musíte uznat všichni. Jaký ale musí být komiks, který tomuto počinu má předcházet?

Na jednu stranu jsem rád, že jsem komiks četl. Warcraft mám rád, a vše co je k němu poutáno si snažím vychutnat i když to mám většinou hodně těžké.

Snaha scénáristů a produkčních týmů se cení, nicméně nic neomlouvá to, že to vždy dopadne maximálně jako průměr, takže to nakonec vypadá jako klasická dojírna značky, která se snaží oškubat fanouška o každou korunu.

Podobné je to i u tohoto komiksu, který je stejně nezáživný jako snímek. Když k tomu připočtu fakt, že by se snímek bez tohoto prequelu obešel, protože nepřinesl nic zásadního do příběhů, který znáte, tak je na tom komiks velice špatně, protože působí dost zbytečně.

Všechny postavy se chovají předvídatelně, a tím bohužel myslím i ty hlavní. Pokud předpokládáme, že se má tento komiks číst jako oddechovka, je nejspíš zapotřebí nic neočekávat a možná radši ani nevidět film, protože právě díky němu máte očekávání, že vám komiks nabídne něco zásadního a obohacujícího. Pocit obohacení se ale nedostaví a řekl bych, že je to obrovská škoda.

Scénář hodně spěchal a kdyby to tak nebylo, měl by komiks možná šanci na úspěch, protože tohle strašně rychle začalo, a ještě rychleji skončilo. Tlačilo to na pilu, aby se co nejvíce předvedl mladý Medivh, který je tahounem filmu. Kdyby dostal více prostoru, měl by šanci zapůsobit jako osobnost, o což se autor scénáře nejspíš i snažil. Problém je v tom, že tohle spíše vypadalo jen jako "Hele, já jsem ta hlavní postava z filmu, čumte co umím".

Od tohohle čekáte prostě víc. Čekal jsem zásadní informace, čekal jsem, že se dovím něco, co mi vysvětlí to, proč je Medihv, či kdokoliv jiný ve filmu, takový jaký je. Když komiks přečtete, tak na konci vlastně zjistíte, že naprosto nic nevíte, což dost bolí, protože je to tím pádem jen další tuctový příběh.

Co ale komiks táhne, je kresba. Ta prostě exceluje a nemám absolutně co vytknout. Je prostě věrná hernímu světu, nic neprzní, nic nepřekrucuje a prostě vykresluje přesně to, co fanoušek série zná a očekává. Tohle ho nemůže zklamat a proto něco obdobného vyžaduje. Přes to všechno ale má čím překvapit, i když sází na jistotu. Fantasy Warcraftovského ražení prostě takovou kresbu mít musí a jsem rád, že zde nikdo neexperimentoval a nezkoušel nic nového.

Verdikt

Zklamání je asi slabé slovo, nicméně až tak špatné to nebylo. Jak tohle tedy zhodnotit? Nejspíš jako další průměrné dílo ze světa Warcraftu, které nic evolučního nepřináší a spíše jen těží z toho, čím Warcraft nyní je.

5/10
Crew
Za spolupráci děkujeme nakladatelství Crew, které bylo založeno roku 1997, což z něj dělá nejstarší a zároveň největší komiksové nakladatelství v ČR. Už mnoho let poskytuje českým čtenářům světové komiksy česky a vydává svůj vlastní magazín Crew2 zaměřený na budování povědomí čtenářů o komiksech. Do pozornosti veřejnosti se také každoročně dostává svým vlastním festivalem Crwecon.

Pokud se Vám článek líbí, dejte palec nahoru.

Celkem Bez palce
RATing autora 24.4%

Líbí se Vám článek? Tak neváhejte a dejte palec nahoru. Díky RATingu zjístíme, jakého autora si nejvíce vážíte a jaké články se Vám nejvíce líbí.

O autorovi

jardoom
jardoom

Lidé nechápou, proč v dnešní době čtu knihy. Smějí se mi, že nežiji svůj život a hledím na cár papíru. Jenomže neví, že to dělám proto, abych během svého života stihl prožít životy tisíců.