World of Warcraft 4

26. prosince 2015 Damien Diskuze (0) 2 palce

Ten kdo nečte s námi, ten čte proti nám.

World of Warcraft 4

Svět Warcraftu je dozajista jednou z nejvýdělečnějších značek dneška, ať už se jedná o počítačové hry, nebo o reklamní předměty. A na našem malém komiksovém trhu se objevil další kousek ze ságy tohoto světa.

Příběh:

Čtvrtý díl navazuje na předchozí přesně tam, kde skončil. Ogr Cho’Gall je působením temné moci svého tajemného pána čím dál větší, hroznější, vládne strašlivou silou a poté, co mu uprchl chlapec Med’an, se rozhodl získat ho za každou cenu zpět.

Ten je mezitím vyučován ve všech druzích magie od těch nejlepších borců Azerothu. Zároveň zjišťuje důležitá fakta o svém původu, o svém otci a o svém postavení ve světě a svém úkolu. Schyluje se tedy k finálnímu střetnutí mezi dvouhlavým služebníkem temnot a mladým chlapcem, který je předpovězen proroctvím a v nějž vloží svou důvěru nejedna důležitá postava tohoto universa.

O komiksu:

V minulém díle jsme byli svědky setkání mezi králem Loarderonu Varianem a vůdcem Hordy, Thrallem, v městě Theramore, kde se po útoku Cho’Gallových jednotek rozhodnou odjet do Northrendu, bojovat proti Pohromě. Tím nás tyto postavy opouštějí a do popředí se dostává kříženec orka, člověka a drenaie, Med’an.

Vedle toho se objevuje řada dalších nových postav, které rozhodně nechci rozebírat jednu po druhé, ale opět zde platí, že některé budou znát hráči lépe a jindy, pokud jde o nepřátele (kteří kolikrát nemají jméno, ale jsou prostě jen nazvaní), budete se rozpomínat, ve které lokaci jste je při hraní potkali.

Vzhledem k tomu, že (pokud vím) je komiks kanonický, můžete si ho s klidem přečíst i v rámci dovzdělávání se. Některé okamžiky vás ale patrně překvapí. (Mě tedy jako ne-hráče překvapily dost.) A totiž, jak se tvůrci poprali se smontováním historie ze hry s vlastním scénářem. Příkladem za všechny budiž odhalení Med’anova otce, kterého znají všichni dobře už z Warcraftu 3, ale jaksi byste nečekali jeho objevení se v této spojitosti.

O co ovšem v komiksu tentokrát jde? Hráči a znalci si určitě vzpomenou, co byla Tirisfalská rada a jaký byl její úkol. Aniž bych chtěl spoilovat, v našem příběhu půjde o podobný problém a koho si síly dobra zvolí jako svého šampióna, to asi nemusím vypisovat, stačí se podívat, kdo je ústředním bodem na obálce.

Je to pochopitelně mladý, ale velmi mocný mág, kterého předpovědělo jakési proroctví, což není moc cítit klišé, ale přímo jím to smrdí. Ale co na tom? V knize to funguje a musíme brát v potaz, že jde o adaptaci počítačové hry, jejímž hlavním motivem, co si budeme namlouvat, je najdi a zabij.

Trochu nepochopeným z mé strany zůstává poslední kapitola Počátky a konce, jejíž smysl mi zůstává utajen, vzhledem k tomu, že jde o monolog (patrně Medivha), během kterého se nám „představí“ asi devět nových postav. Sám za sebe to beru jako epilog a naťuknutí dalšího děje. (A to jsem si myslel, že tento díl má být poslední.)

Neodpustím si noticku. Možná si vzpomenete, jak jsem v recenzi na třetí svazek lamentoval, že vazby jsou střídavě lesklé a matné. No, tak čtvrtý je opět matný, takže tenhle sudý-lichý systém asi skutečně funguje. Tím se pomalu dostávám ke zpracování.

Jako je u této série již skoro tradicí, opět se nám změnila sestava tvůrců a scénárista Walter Simonson si k sobě přibral svou ženu Louisu. Z ilustrování nám vypadl Jon Buran a přibyl Tony Washington. Na kresbě, která zůstává ve své podstatě stejná a věrná WoW tradici, se tato obměna ale podepsala.

Barvy jsou zde jakoby zastřené nebo rozpité. Není to ošklivé nebo snad nevzhledné, ale je to změna oproti prvnímu dílu, který měl hodně společného s mangou nebo druhému, který hrál zase na silné kontury. Na každé knize byste si našli pro a proti toho daného vizuálního zpracování. (Jediné, co změnou ilustrátorů netrpí, je Valeera, spoře oděná krvavá elfa, která je prostě svůdná, ať ji kreslí kdokoli.)

Prohloubení lore Warcraftu, nové postavy, obstojný příběh
Někdy nešťastná kresba, klišé

Verdikt

Řekněme si to na rovinu, na to, aby vás tato kniha uspokojila, nemusíte mít moc vysoké nároky. Ale mě bavila, a rád jsem si kvůli ní a kvůli návaznosti znovu přečetl třetí díl. Komiks má stejné nedostatky, jako každý tuctový přepis videohry: poměrně prostý příběh. To se kompenzuje ale dostatkem vydatné akce. Že má kniha své limity, s tím každý počítal, ale ukázala zároveň, že má i potenciál.

7/10
Crew
Za spolupráci děkujeme nakladatelství Crew, které bylo založeno roku 1997, což z něj dělá nejstarší a zároveň největší komiksové nakladatelství v ČR. Už mnoho let poskytuje českým čtenářům světové komiksy česky a vydává svůj vlastní magazín Crew2 zaměřený na budování povědomí čtenářů o komiksech. Do pozornosti veřejnosti se také každoročně dostává svým vlastním festivalem Crwecon.

Pokud se Vám článek líbí, dejte palec nahoru.

Celkem 2 palce
RATing autora 9.1%

To se libí - spiderbat, Morzael

O autorovi

Damien
Damien

Autor o sobě ještě nestačil nic napsat.

Štítky

Sdílet článek

Článek týdne

 Fantomas se zlobí

Fantomas se zlobí

Najdete nás na Facebooku