75 největší událostí světa Marvelu #6

25. prosince 2014 S4TW Diskuze (1)
75 největší událostí světa Marvelu #6

Pomalu, ale jistě se nám blíží konec roku a s ním i vrcholí náš žebříček 75 největších, nejúžasnějších a nejzásadnějších událostí, jaké se staly během dlouhé historie jednoho z největších a nejúspěšnějších komiksových vydavatelství ve světě. Dnes nás čeká cesta spíše do historie a podíváme se hlavně na ty starší události, které ovšem měly zásadní vliv na vývoj světa Marvelu (dokonce tu je i jedna, která se stala ještě před vznikem Marvelu). Můžete se těšit například na Captaina Americu, Fantastic Four, Galactuse, Daredevila a samozřejmě nemůže chybět Spider-Man. A jelikož byl včera Ježíšek, tak Vám přineseme o pět událostí více, takže tu dnes máme pořadí 25 až 11 (to, že se to hodí, aby závěrečné číslo žebříčku obsahovala pouze TOP10, to už byla samozřejmě jen příjemná okolnost J). Jelikož díky špatnému časovému rozvržení nejspíš žebříček nestihneme dokončit do konce roku, tak si užijte letošní poslední nadílku. 

Knihy Dobrovský

25. Smrt Green Goblina

Od čísla: Amazing Spider-Man #122 (Červenec, 1973)

Poté, co Spider-Manův úhlavní nepřítel Green Goblin zavraždil nevinnou a oblíbenou Gwen Stacyovou v příběhu “Večer, kdy zemřela Gwen Stacyová” (nebo, že by byly na vině spíše Spideyho pavučiny, co myslíte?), fanoušci věřili v nějaký zasloužený trest pro Goblina. A jejich přání byla vyslyšena hned v následujícím příběhu. Během litého boje s Green  Goblinem, Spider-Man chvíli se svým nepřítelem rozmlouvá a diskutuje. Postupně se u Petera začíná projevovat jeho temnější stránka a má stále větší a větší chuť svého nepřítele zabít. Nepomáhají tomu ani neustálé provokace ze strany Osborna. Nicméně Spidey zůstává věrný svému krédu: “S velkou mocí přichází velká odpovědnost.”  Goblina se mu povede vyřídit a porazit, ale s posledním vypětím všech sil šotek přivolává svůj kluzák, který míří přímo na Petera, ten se mu vyhne. Kluzák ovšem zasáhne svého majitele, samotného Green Goblina a na místě ho zabíjí. Jedná se o scénu, která byla později viděna I v prvním Raimiho filmu Spider-Man. Původní Goblin, Norman Osborne, zůstane mrtvý vice než dvacet let, poté je v 90. letech vzkříšen. Každopádně tento příběh se zapsal do dějin komiksu především proto, že se jedná o jednu z nejznámějších smrtí  padoucha a navždy změnil osobnost Petera Parkera.

 

24. Fantastická svatba Reeda a Sue

Od čísla: Fantastic Four Annual #3 (Říjen, 1965)

Od svého debutu v roce 1961, byli Fantastic Four nazýváni první komiksovou rodinou a byl k tomu velice dobrý důvod. Před vytvořením této fantastické rodiny, bylo velice obtížné najít komiks, ve kterém by byl kladen tak velký důraz na to, jak jsou všechny postavy ve vzájemném styku. Jak asi každý ví, Sue (Invisible Woman) je sestra Johnnyho (Human Torch), Ben (The Thing) je nejlepším přítelem Reeda (Mr. Fantastic) a aby se kruh uzavřel, tak Reed si nabrnknul Sue. Tyto jedinečné dynamiky postav se povedlo posunout na další úroveň díky nesmrtelné dvojici Stan Lee a Jack Kirby, když nám dodali příběh, ve kterém se odehraje jedna z prvních svateb mezi superhrdiny v tomto odvětví. Svatba mezi členy Fantastic Four, Reedem Richardsem a Sue Stormovou. Tento moment se nejspíš dá označit za jeden ze zlomových okamžiků v komiksovém průmyslu – příběh, který překračuje obvyklé parametry tohoto media. I když tento vztah nebyl vždy procházkou růžovým sadem, tak se tomuto páru povedlo udržet bok po boku až do současnosti, což se vzhledem k častým převratům a nenadálým událostem v komiksu, dá označit za obrovitý úspěch. Reede a Sue, gratulujeme.

 

23. Captain Marvel je eskortován Death a Thanosem

Od čísla: The Death of Captain Marvel (Duben, 1982)

První originální grafický román od vydavatelství Marvel nabízí  přelomovou úroveň realismu a tragédie. Toto kouzlo tkví v tom, jak zachází smrt se superhrdinou rasy Kree, Captain Marvelem. Místo toho, aby tento velkolepý bojovník zemřel v bitvě nebo při nějaké nešťastné nehodě, tak Jim Starlin (který měl na starost jednak scénář, ale i kresbu) pojal jeho smrt trochu jinak a nechal ho zemřít v podstatě obyčejnou smrtí. Mar-Vell se totiž potýká s rakovinou a svůj boj prohraje. Mar-Vell zjistí, že rakovinu mu způsobilo jeho dřívější vystavení nervovému plynu Compound 13. A jelikož je Captain Marvel pro Kree impérium zrádcem, tak nemá ani možnost dostatečné léčby, kterou by mu tato mocnost mohla zajistit. Poté, co výběr několika hrdinů Marvelu vzdá poslední hold a úctu Captain Marvelovi (dokonce je poslán i velvyslanec z impéria Kree), má tento silný mimozemšťan poslední vizi a je doprovozen do posmrtného života dvěma svými největšími  protivníky – Thanosem a Death (samotnou Smrtí). Je to provokativní a nezapomenutelný závěr jednoho z nejvíce citově založeného komiksu, který byl v tomto superhrdinském žánru vydán.

 

22. Havárie letadla s Buckym

Od čísla: Avengers #4 (Březen, 1964)

V posledních dnech druhé světové války roku 1945, Captain America a Bucky se snažili zastavit darebného Barona Zema. Zemo totiž měl k dispozici nebezpečné experimentální letadlo, které bylo naložené velkým množstvím výbušnin. Buckymu a Capovi se na poslední chvíli povede dostat se k letadlu, respektive na něj. Capa padá do mrazivých vod severního Atlantiku, ovšem Buckymu se již nepovede bombu zneškodnit a ta exploduje ve vzduchu před dosažením svého cíle. Ačkoliv by někteří z hnidopichů mohli namítat, že dopad smrti Buckyho Barnese na svět Marvelu, potažmo Captaina Americy, byl dehonestován jeho vzkříšením jako Winter Soldiera, pořád tu zůstává jeden nepopiratelný fakt, že jeho smrt byla po více než čtyřicet let brána jako jeden z nejdůležitějších a nejnevratnějších okamžiků v historii Marvelu. O několik stránek později, když byl první hrdina Marvelu, Captain America, vzkříšen pro stříbrný věk komiksu v sešitě Avengers #4, jsme se dozvěděli o vině, jakou na sebe bere za smrt svého dobrého přítele a parťáka z druhé světové války, Buckyho Barnese. Tyto výčitky svědomí a odpovědnost pronásledují Capa několika desetiletími během jeho nespočetných dobrodružství. Jak byl Cap schopen přežít výbuch letadla a jeho nejlepší přítel nikoliv, to byla jedna z těch krutých řečnických otázek, které zůstávaly dlouho dobu nezodpovězeny... až do té doby, než byly odpovězeny.

 

21. Tenhle muž, tohle monstrum

Od čísla: Fantastic Four #51 (Červen, 1966)

Podle názoru mnoha kritiků a čtenářů se jedná o nejlepší příběh, jaký kdy velikán Stan Lee napsal. “This Man … This Monster!” je prvotřídní především díky své příběhové struktuře a charakterizaci. Hned při otočení na úvodní stranu namalovanou Jackem Kirbym se nám dostává pohledu na mrzuté, nepochopené monstrum stojící v dešti. Pro čtenáře se jedná doslova o emocionální horskou dráhu, když čtou tento příběh a tyto silné emoce na nás autor sype až do samého strhujícího závěru. V tomto legendárním příběhu je The Thing okraden o své úžasné schopnosti, které jsou pak převzaté podvodníkem. Tento lotr se následně vydává do Baxter Building ve snaze zničit celou Fantastic Four. Ovšem tento falešný Thing nakonec skončí tak, že se obětuje, aby zachránil Reeda Richardse poté, co v sobě najde jistou nesobeckou stránku. Když krize pomine, tak ostatní členové Fantastic Four drží smutek v domnění, že jejich dlouholetý kamarád a spolubojovník je po smrti, když v tom se skutečný Thing vrací do Baxter Building.

 

20. Smrt Captaina Americy

Od čísla: Captain America vol.5 #25 (Duben, 2007)

V jednom z nejvíce šokujících a ikonických dějů, které byly zveřejněny v posledních deseti letech, Marvel nechal kontroverzně zabít jednoho ze svých největších hrdinů, Captaina Americu. Vzhledem k tomuto okamžiku – který přišel v důsledku událostí Občanské války superhrdinů – se tento komiks stal nejprodávanějším singl číslem v roce 2007 a dokonce byl tento komiks zařazen hned do několika reportáží různých kabelových zpravodajských a novinových zpráv. Jak již bylo řečeno, tak tomuto příběhu předcházela Civil War neboli Občanská válka superhrdinů, ve které byli superhrdinové rozděleni na dva tábory. První z nich zastupoval Iron Man, který podporoval povinnou registraci superhrdinů, což by znamenalo upsat se vládě a odhalit totožnost. Druhá strana, kterou nemohl zastupovat nikdo jiný než Captain America, hlásal přesný opak. Občanskou válku jsme si měli možnost přečíst v rámci UKK, takže nemusím dále popisovat, co se stalo, stejně tak jsme si přečetli i Smrt Captaina Americy, která přímo navazovalo právě na konec Občanské války, ve které se Cap vzdává, protože vidí, jak jeho boj za spravedlnost přináší více škody než užitku. Během jedné části soudního procesu, kdy je souzen právě Cap, nastane ona šokující a nenadálá událost. Později převezme trikot Capa jeho dávný přítel, Bucky Barnese a samozřejmě se Rogers o pár let později vrací na scénu (to se stalo především proto, že v té době měli vyjít nové filmy od Marvel Studios, ve kterých Cap vystupoval, čili bylo potřeba pořádně rejžovat).  Ale komiks, který zobrazuje smrt hlavní postavy, negeneroval takto velký mainstreamový boom téměř 15 let. Naposledy tomu tak bylo v komiksu Death of Superman.

 

19. Vzestup Dark Phoenix

Od čísla: X-Men #134 (Červen, 1980)

Chris Claremont a John Byrne přinesli do světu marvelovských X-Menů spoustu mimořádných příběhů a tato série dosáhla nových výšin v průběhu jejich mnohaletého a skvělého tvůrčího psaní. Z velké části tomu bylo proto, že se nebáli přijít s velice odvážnými příběhy, které vyjížděly ze zajetých kolejí. No a jaký mutantský příběh je slavnější než “Dark Phoenix Saga”? Určitě jich moc nevyjmenujete, pokud vůbec nějaký. V tomto příběhu je Jean Greayová posedlá temnou kosmickou silou Phoenix a je přeměněna na polobožskou entitu schopnou zničit celé planety. Panel, který patří mezi absolutní vrcholy Byrne, ukazuje Jean, jak odhaluje svou temnou stránku svým kolegům z týmu X-Men. Je to obrázek, který mrazí až do morků kostí a bezpochyby se jedná o jeden z nejúžasnějších momentů v historii X-Menů.  Je to okamžik, který postupně přejímali i ostatní tvůrci komiksů – okamžik, kdy byla vždy čestná a loajální hrdinka svedena  větší, nepochopitelnou silou. Komiksový průmysl již dříve představil některé příběhy, ve kterých byli hrdinové ovládáni pomocí kontroly mysli a byli nuceni dělat špatné věci proti své vůli, ale nikdy se do té doby nevyskytl příběh s obrácením na špatnou stranu na tak kosmické úrovni, jako Dark Phoenix.

 

18. Spider-Man? Nikdy víc!

Od čísla: Amazing Spider-Man #50 (Červenec, 1967)

Peter Parker funguje ve vesmíru Marvelu jako puberťácký hrdina  již od svého prvního vystoupení v sešitě Amazing Fantasy #15. Nutno podotknout, že se stal hrdinou nedobrovolně (na rozdíl třeba od Captaina Americy či Iron Mana) a z toho důvodu si musel projít tvrdou cestou k tomu, aby vůbec bojoval proti bezpráví a násilí. Avšak i poté několikrát koketoval s myšlenkou ukončení kariéry superhrdiny a své povinnosti vůči lidem jako Spider-Man. Ovšem, tento scénář se nikdy nezdál tak možný, jako v čísle Amazing Spider-Man #50, kdy se nám naskýtá pohled na odhozený kostým v popelnici. Ohromující cover Johna Romity Sr. tohohle komiksu může mít ve skutečnosti daleko trvalejší vizuální účinek ohledně Peterovy neochoty, ale vnitřní panel je ten obrázek, který se na dobro zapsal do historie komiksu a je úzce spjat s Parkerovou kapitulací na superhrdinu. Během tohoto období Amazing Spider-Mana, byl příběh v knize transformován z přímého superhrdinského vyprávění, na komiks s výraznými prvky teenagerovské romantiky.  Peter byl neustále konfrontován mezi tím, jestli má vézt život normálního puberťáka nebo život pavouka létajícího na pavučinách v ulicích New Yorku. Jelikož mu Spider-Man neustále přinášel problémy do osobního života a navíc se o něj v té době zajímaly a pokoušely dvě krásky, Gwen Stacyová a Mary Jane Watsonová, rozhodl se Peter s dráhou superhrdiny seknout. Samozřejmě, že nakonec opět skončil jako Spider-Man, ale přece se nemůžete chlapovi divit, že měl v tu danou chvíli určitou slabost a zkreslené uvažování.

 

17. Daredevil vstal z popela

Od čísla: Daredevil #232 (Červenec, 1986)

Jedná se o jeden z nejpovedenějších a nejefektivnějších obrázků, který je součástí příběhu, který se dá z největší pravděpodobností označit za nejlepší daredevilovský příběh všech dob – nádherná úvodní strana, z mistrovství Davida Mazzucchelliho, zobrazuje Daredevila vycházejícího ze zuřícího požáru v Hell’s Kitchen, aby se mohl postavit super vojákovi Nukeovi. Na, ve většině případů poměrně vyrovnaném a klidném, Daredevilovi je vidět, jak chytá amok nejvyššího stupně. Samozřejmě, pokud chceme pochopit celý příběh a udělat si obrázek o kompletním emocionálním dopadu této události, je nutné si přečíst příběh dua Frank Miller a David Mazzucchelli “Born Again” v plném rozsahu. V tomto fantastickém a dech-beroucím příběhu je Daredevilův život doslova zničen jeho odvěkým rivalem, Kingpinem poté, co se Kingpin dozví, že Muž beze strachu je vlastně slepý právník Matt Murdock. Matt je ponechán na pospas osudu zcela zdevastován a jeho život je v troskách až do chvíle, než ho nalezne jeho matka, jeptiška, žena, kterou neviděl desetiletí. Maminka se o svého synáčka dobře postará a ošetří. Matt netuší, že daná sestra je jeho matka, to se dozví až později v jiném příběhu (který také vyšel v rámci UKK jako Daredevil – Ďábel strážný). No nic, to byla jen taková vsuvka. Matt je zpátky a v plné síle a jeho vendeta právě započala. Tato scéna, ve které je zobrazen Daredevil v ohni má i jistý duchovní podtext – jedná se totiž o okamžik absolutní obnovy a triumfu pro jednu z nejvíce unikátních postav Marvelu.

 

16. Wolverine je usmažen Sentinelem

Od čísla: X-Men #142 (Únor, 1981)

Obal druhé a závěrečné části, dnes již klasického a dystopického příběhu “Days of the Future Past” upozorňuje na jeden fakt: „V tomto čísle každý umře.” Ale stejně, i s takovýmto vznešeným prohlášením nikdo nemohl předvídat, že jeden z nejpopulárnějších mutantů všech dob, Wolverine, se potká s absolutně brutálním a bolestivým koncem z rukou děsivých robotů, Sentinelů. Příběh se odehrává střídavě mezi lety 1980 (současnost) a 2013 (budoucnost), kdy v budoucnosti ovládli bezpečnost Sentinelové a doslova loví mutanty, kteří jsou následně umístěni do internačních táborů nebo zemřou v boji. Poté, co Sentinelové dobijí Severní Ameriku, upírají svou pozornost na zbytek světa. V předvečer obávaného nukleárního holokaustu na mutanty, posílá Kitty Pryde pomocí své mysli několik mutantů do minulosti (současnosti), aby zabránili události, která to má vše na svědomí, atentátu na senátora Roberta Kellyho... Wolverine byl jedním z posledních X-Menů, kteří drží naději na záchranu před katastrofickým scénářem, který by odsoudil celý mutantský druh k záhubě v této temné budoucnosti. Samozřejmě (opět a zase), že na konci tohoto příběhu Chrise Claremonta a Johna Byrnea, je Wolverine opět na živu a v dobré kondici, ale jeho smrt ve dnech budoucí minulosti je jedním z těch momentů, který si většina čtenářů vybavila i o třicet let později. V trochu jiné verzi si můžete užít Days of the Future Past i ve filmové podobě, neboť letos se tento příběh X-Menů objevil v kinech.

 

15. Bullseye zabíjí Elektru

Od čísla: Daredevil #181 (Duben, 1982)

Jednoznačně nejvíce šokující a ikonický moment od Franka Millera během jeho působení na série známé marvelovské postavy, Daredevil, kde působil jednak jako kreslíř, jednak jako scénárista,  je smrt Elektry Natchios z rukou šíleného a nevyzpytatelného Bullseye. Bullseye se od té doby stal důležitou a neoddělitelnou součástí Daredevilova světa a nutno podotknout, že i po té, co zabil Elektru, bude mít na Mattův život velký vliv (ostatně o tom jsme se již v tomto žebříčku mohli přesvědčit – pro ty, co si nepamatují, zabil i Karen Pageovou).  Elektra byla poprvé představena Millerem o pár čísel před svojí smrtí dříve, jako bývalá milenka Matta Murdocka, těsně předtím než se stala nájemným vrahem a začala pracovat pro Kingpina (opět se jedná o jednoho z největších nepřátel Daredevila). Elektra se okamžitě jako postava ujala u fanoušků, kteří se nemohli nabažit její doslova zabijáckou ženskostí a sexualitou. Skutečnost, že jí zabije zrovna Bullseye a ještě k tomu její vlastní zbraní (speciální japonskou dýkou), ještě více přidala na šoku a hrůze, kterou čtenáři při čtení tohoto čísla pociťovali. Mnoho z nich bylo dokonce pobouřeno a cítili jistou zradu, že jim Frank takto rychle vzal jejich oblíbenou postavu. Opět tedy bylo jen otázkou času, než bude Elektra oživena. To se také stalo, Elektra byla vzkříšena a již figuruje jako jedna z hlavních postav Marvel Universe.

 

14. Tak praví Galactus

Od čísla: Fantastic Four #48 (Březen, 1966)

Po mnoho let se Fantastic Four v podání Stana Leeho a Jacka Kirbyho považovali za komiks plný fantastična a vesmírných dobrodružství a díky tomu i získal takové popularity z řad fanoušků. Ovšem legendární tvůrčí tým zašel ještě trochu dále a vzal čtenářovu představivost na nová místa, ve kterých nám byla představena jedna z nejúžasnějších postav ze světa Marvelu. Jedná se o postavu, která se dá téměř řadit na úroveň bohů (alespoň díky svým schopnostem). Ano, je to požírač světů, Galactus. Galactus byl původně průzkumník Galan z planety Taa, která existovala před Velkým třeskem. Když Velký třesk zabil všechen život v jeho vesmíru, on a několik dalších unikli na vesmírné lodi z jejich rodné planety Taa. Nakonec jsou ovšem pohlceni Velkým křachem. Galan ovšem neumírá a postupem času se přeměňuje v mocného Galactuse. S představením této postavy přišel i jeho neméně zajímavý herold (poslíček), Silver Surfer. Děj – běžně přezdívaný jako “The Galactus trilogy” – se dnes považuje za jeden z prvních větších kosmických vystoupení v rámci Marvelu. Vytvořením jedinečné a velice silné bytosti z jiné galaxie, si Marvel připravil půdu pro budoucí vytvoření některých dalších svých kosmických postav jako například: Thanos, Strážci Galaxie, Adam Warlock či Captain Marvel. Ještě předtím tu ovšem byl Galactus, díky němuž se Leemu a Kirbymu podařilo zachytit celkovou atmosféru paranoie a strachu ve světě. Tato panika byla způsobena tím, že svět ničí stvoření či mocnost neuvěřitelné síly a dala by se přirovnat k tehdejším obavám lidí, jaké panovaly díky studené válce mezi USA a Sovětským svazem.

 

13. Jean Greyová páchá sebevraždu

Od čísla: X-Men #137 (Září, 1980)

V závěrečné kapitole oslavovaného titulu “Dark Phoenix Saga” od Chrise Claremonta a Johna Byrna, Jean Greyová, jedna z původních X-Menů, obětuje svůj život, aby zachránila svět od temné síly Phoenix (mimochodem to, jak se Jean přeměnila na Dark Phoenix bylo o pár pozic jinde), která jí vysává a využívá. Obětovat takto důležitou postavu je vždy velký risk a samotní tvůrci se toho občas straní, dokonce i sám Claremont delší dobu váhal, jestli má Jean poslat na smrt a obětovat jí. Ale poté, co tato postava zničila celou planetu, která byla ještě k tomu plná lidí (to se stalo o několik sešitů dříve), hlavní editor Marvelu, Jim Shooter, požadoval, aby byla Jean odsouzená za své činy a tím jí podepsal rozsudek smrti. Dokonce původním plánem Claremonta bylo, že by se lidé ze Shi’ar  pomocí psychické lobotomie postarali o to, aby Jean přišla trvale o své telepatické a telekinetické schopnosti a tím zažehnali hrozbu Dark Phoenix. Tento scénář se ovšem nekonal. Smrt Greyové byla, ve svém čase, docela šokující událost, neboť v té době bylo velmi vzácné, aby takto ústřední postava (berme na zřetel, že několik desetiletí) nějaké série byla zabita. Samozřejmě, že Jean byla později vzkříšena (a opět zabita), ale její původní sebevražda je stále považována za určující okamžik jedné z nejoblíbenějších sérií Marvelu.

 

12. Představení nového Steva Rogerse

Od čísla: Captain America Comics #1 (Březen, 1941)

I když by tento komiks mohla spousta komiksových fandů jednoduše opomenout z důvodu toho, že se jedná pouze o příklad pro-americké válečné propagandy z období druhé světové války, i přes tyto připomínky se jedná o velice zásadní a důležitý komiks, který měl obrovský vliv nejen na svět Marvelu, ale na světový komiks obecně. Tento komiks vyšel necelý rok před tím, než došlo k útoku na Pearl Harbor, ale již v době, kdy byla druhá světová válka v plném proudu. Komiks ukazoval hlavní protagonistu, jak mlátí nacistického vůdce, Adolfa Hitlera a díky tomu si získal veliké obliby (prodalo se téměř milión kopií), ale zároveň tvůrcům chodily spousty výhružných a nenávistných dopisů. Komiks jednoduše vyvolával velké emoce. Hrozby byly na tolik vážné, že tehdejší starosta New Yorku poslal Simonovi a Kirbymu policejní ochranu. V Captain America Comics #1 byl vytvořen jeden z prvních (a nejtrvalejších) superhrdinů Marvelu, Steve Rogers aka Captain America. Joe Simon (scénář) a Jack Kirby (kresba) započali příběh, ve kterém byl hubený a slabý Rogers (ovšem s velkou dávkou patriotismu a odhodlání) transformován do legendárního červeno bílo modrého Avengera. Okamžik, kdy Rogers vidí své zbrusu nové (vyšší, svalnatější) tělo, je později zvěčněn ve filmu z roku 2011 Captain America: The First Avenger.

 

11. Donald Blake se stává Thorem

Od čísla: Journey Into Mystery #83 (Srpen, 1962)

Vše okolo úžasného boha hromu začalo tak, že Odin, otec Thora, se rozhodne, že jeho syn se potřebuje naučit pokoře. Z toho důvodu umístí Thora (bez vzpomínek na božství) do těla Donalda Blakea (který o sobě ví pouze to, že je částečně invalidním studentem lékařské fakulty). V úplně prvním vystoupení jednoho z hlavních hrdinů Marvelu, lékař Donald Blake narazí na tajnou jeskyni, když se snažil uniknout vesmírným vetřelcům (což se dá označit za docela přirozenou reakci). Blake v tajuplné jeskyni najde hůl, když s touto zvláštní holí z frustrace udeří o balvan, tak se ozve podivné zapraskání, objeví se zvláštní světlo a v tu ráno se náš doktůrek mění v mocného boha hromu, Thora. O více než padesát let později Blakeova identita již prakticky neexistuje, neb Thor není hoden ovládat své kladivo Mjolnir (není tomu tak dávno, co jsme se dozvěděli, že novou osobností, schopnou a hodnou nosit mocný Mjolnir bude žena – ta zvedla mocný Mjolnir během bitvy mezi Thorem a Melekithem, ve které Thor přišel o ruku). Ale tyto události nastaly až po uběhnutí několika desetiletí, ve kterých jsme měli možnost číst spousty fantastických příběhů zaměřených na postavu Thor / Donalda Blakea. Tyto příběhy měli na starost velcí pánové komiksu, například: Stan Lee, Jack Kirby, Walt Simonson, J. Michael Straczynski, Tom DeFalco, Matt Fraction a mnoho dalších.

O autorovi

S4TW
S4TW

Komiksy jsem začal číst s příchodem UKK na český trh, čili začátek roku 2013. Moje první články pro comixzone.cz byly zveřejněny téhož roku v listopadu. Jsem především fanoušek pláštěnek, hlavně těch marvelovských. Ale nebráním se ani jiným komiksům a dá se říct, že žánrově se snažím obsáhnout vše. Něco málo napoví má TOP10 (k 05/2017): 10. Fantomas se zlobí, 9. Fantastic Four - Příchod Galaktuse, 8. Starej dobrej Logan, 7. Živí mrtví, 6. Elektra: Atentát, 5. Hulkova planeta, 4. Skalpy, 3. Daredevil: Zmrtvýchvstání, 2. Zázraky, 1. Sin City.

Poslední příspěvky v diskuzi

Elhonzo Offline
Elhonzo 27/12/2014 (27. prosince 2014)
DD #181  je pro mě osobně jeden z nejlepší samostatných sešitů co jsem kdy četl .Miller ve své nejlepší formě, prostě masterpiece.
Minotaur.cz
Minotaur.cz

Sdílet článek

Mohlo by Vás zajímat

Najdete nás na Facebooku