World of Warcraft 3

7. prosince 2014 Damien Diskuze (0) 3 palce
World of Warcraft 3

Crew nám již počtvrté zprostředkovala výpravu do světa Warcraftu. Poprvé v jednorázovém příběhu Ashbringer, a nyní potřetí v rozsáhlé a velkolepé sáze. Skoro po jedenácti měsících od vydání druhého dílu se můžeme znovu připojit k tělnatým hrdinům a vnadným hrdinkám Azerothu a Kalimdoru.

O příběhu:

Po té, co bylo zlomeno kouzlo a bojovník Lo’Gosh a král Varian opět splynuly do jedné osoby a zabili dračici Onyxii, se vrací hrdinové zpět na Theramore, do hradu Jainy Proudmoore. Ta iniciuje setkání zástupce lidí se zástupcem Orků, Thrallem. Někdo ovšem sleduje vlastní zájmy a uzavření nějaké kompromisní dohody mezi těmito národy mu vůbec nevoní. Taky Garrosh Hellscream z toho není nadšený a mnohem radši by si vše uzmul sekyrou, než podpisem papíru. Zároveň se objevují nové postavy, např. Garona, orkská míšenka zodpovědná za vraždu krále Llanea, nebo její syn Med’an, jehož role v osudu světa je patrně větší, než kdo může tušit. 

O komiksu:

Není toho mnoho, co by se dalo napsat a už by to nebylo v předešlých dvou recenzích. Na rozdíl od prvního dílu jsem teď neměl pocit, že koukám na záznam hry, ale spíš na nějaké televizní drama. Kromě četných bojových sekvencí se totiž příběh točí i kolem uzavření dohody mezi Hordou a Aliancí a rovněž sledujeme příběhovou linii, kdy mladý Ork zjišťuje, kdo je jeho matka a bláznivě se vrhá z jednoho nebezpečí do druhého. I když nebezpečí … Zpětně si uvědomuji, že žádná postava nedošla úhony. A pokud si vzpomínám správně, tak kromě jednoho drobného zranění či krátkodobým posednutí zlým duchem nebyl nikomu zkřiven ani vlas. A to jsou bitvy ústředním tématem asi třetiny knihy. 

Kromě pocitu, že postavy prochází dějem a nepřátelskými šiky se stejnou lehkostí jako letící šíp vzduchem, nemůžu si pomoct, ale celé se to nějak zrychluje. Jak v rámci série, tak v rámci svazku je cestování rychlejší a rychlejší. Nejen proto, že se objevily postavy se schopností teleportace, ale dřív prostě cesta odněkud někam zabrala pár stránek. Teď je to z okýnka do okýnka. A vlastně v úplném závěru knihy to došlo do takového bodu, že děj poslední kapitoly by vydal na minimálně dvě, jakoby autoři potřebovali rychle příběh ukončit. Což je škoda.

Další věc, která mě na komiksu trochu mrzí, je určitá nedomyšlenost nebo nedokonalost příběhu. Motivace postav jsou triviální, všechny v podstatě trpí předsudky tak moc, že to znemožňuje nějaké logické jednání a vůbec pak mám pocit, že nejrozumnější tam je princ, kterému je asi deset let. V tomto ohledu se postavy zapomněly někam posunout a dělají pořád stejné přešlapy.

Abych ale jen nekritizoval, kniha si celkem drží standard, na který nás série navnadila a minimálně pro hráče to je velmi přitažlivé dílo. Objevuje se řada nových postav, otevírá se řada nových dějových odboček a linií. Pozitivní je, že původně hlavní postava Variana, kterého už máme stejně dost, je tak trochu odsunuta na vedlejší kolej. Na scénu vchází i noví nepřátelé a logicky s tím, jak se vyvíjí postavy a jsou čím dál silnější, musí být i jejich oponenti mocnější. (Což občas znamená, že zabírají víc prostoru na stránce.)

Čímž se dostáváme ke kresbě. Panely se tu moc neřeší. Obrázky jsou spíš větší, často přes celou stránku. Okýnek tu sice taky najdete dost, ale není to úplně klasické rozvržení komiksu. Výtvarníci se stále drží toho manga/gameplay stylu kresby s tlustými černými konturami (a já si stále myslím, že by to být nemuselo) a nadměrnou velikostí přitažlivých partií (které k tomu naopak patří). Nováčkovi může dělat problém, zorientovat se třeba v bitevních výjevech, když se srazí dva válečníci se zbrojí o velikosti menší vesnice. Ale takových obrazů tam zas tolik není a vzhledem k tomu, že se nám opět změnil tvůrčí tým, jsou už postavy celkem přehledné. Navíc krvavá elfka Valeera je pro mě aspirantka na nejvíc sexy postavu. Ovšem v poslední sedmé kapitole se kresba změní naprosto zásadně. Není ošklivá, ale když je čtenář zvyklý na detailní styl v celé knize, je pro něho tak razantní změna spíš jako facka. 

A ještě poslední věc. Druhý díl vyšel s matnou obálkou, i když první byl lesklý. Můžete hádat, jakou obálku má třetí díl. Nevim, asi to budou dělat na přeskáčku …

Nové postavy, příběhy, kresba
Motivace hrdinů, občas příliš lineární

Verdikt

Je to tak, hrdinové Warcraftu jsou nesmrtelní a kosí nepřátele po stovkách. Proto ale po nich nemůžeme očekávat nějaké hlubší filosofické úvahy. Koneckonců, o čem asi tak ta hra je, když ne o kydlení protivníků ve velkém. V tom je komiks věrný předloze a navzdory drobným nedostatkům jde pořád dál a po očku sleduje i herní příběh. Proto myslím, že třetí díl je hoden toho druhého a dávám mu stejné hodnocení.

7/10
Crew
Za spolupráci děkujeme nakladatelství Crew, které bylo založeno roku 1997, což z něj dělá nejstarší a zároveň největší komiksové nakladatelství v ČR. Už mnoho let poskytuje českým čtenářům světové komiksy česky a vydává svůj vlastní magazín Crew2 zaměřený na budování povědomí čtenářů o komiksech. Do pozornosti veřejnosti se také každoročně dostává svým vlastním festivalem Crwecon.

Pokud se Vám článek líbí, dejte palec nahoru.

Celkem 3 palce
RATing autora 9.1%

To se libí - Morzael, spiderbat, Padawan

O autorovi

Damien
Damien

Autor o sobě ještě nestačil nic napsat.

Štítky - Crew

Sdílet článek

Článek týdne

Ohlédnutí #9/2017

Ohlédnutí #9/2017

Mohlo by Vás zajímat

Najdete nás na Facebooku