The Walking Dead Season 2: Episode 1

4. června 2014 Drekorian Diskuze (0)

V pořadí sedmá epizoda Živých mrtvých drží vysoce nasazenou laťku

The Walking Dead Season 2: Episode 1

Telltale Games, videoherní společnost specializující se v současné době na adventurní série podle komiksových předloh, představila 13. května již třetí epizodu druhého dílu interaktivního příběhu The Walking Dead podle stejnojmenného komiksu (v Česku vydává nakladatelství CREW pod názvem Živí mrtví). Abych napravil jistý rest, který mám vůči Comixzone a vůči vám, milí čtenáři, co možná nejrychleji zrecenzuji stávající tři epizody.

Knihy Dobrovský

První série The Walking Dead je mimořádně podařená hra. Díky dobrému dabingu, zajímavému příběhu a kvalitně napsaným postavám se tomuto malému studiu podařilo prakticky z ničeho resuscitovat adventurní žánr a konečně ho úspěšně zakotvit v novém miléniu. Videoherní adaptace se tak směle může rovnat ostatním médiím ztvárňující Živé mrtvé, jako jsou původní komiksy, televizní seriál nebo romány.

Podle mě první série zabodovala hlavně uzavřeným a kompaktním příběhem. Hlavní hrdina zemřel smysluplnou a hrdinskou smrtí, skupinka přeživších se definitivně rozpadla a pouze poslední scéna z páté epizody nabízela možnost pokračování i bez Leeho Everetta. Na sklonku roku 2012 vyhrála první série hned několik ocenění na Spike’s Video Game Awards, Telltale Games byli vyhlášeni jako studio roku a Melissa Hutchinson (Clementine) získala cenu za nejlepší ženskou dabérku.


Jedenáctiletá Clementine

Úspěch prvního dílu logicky napovídal, že Telltalové se nezastaví u původně plánovaných pěti dílů. První vyslaným balonkem bylo samostatné DLC s názvem 400 Days, které na rozdíl od prvních pěti epizod (tvořících jeden dlouhý příběh) nabízelo pět krátkých příběhů nové skupinky přeživších, která se ve finále setká na společném tábořišti. Přídavek nesklidil takové ovace, jako předcházející pátá epizoda, což je logické, vzhledem k tomu, že tato krátká mezihra nikdy neměla potenciál nakrmit zvědavost hráčů.

Spolu s 400 Days se objevily i spekulace, jak moc zasáhne tato bonusová epizoda do případného pokračování, zda se novým protagonistou stane někdo z nové pětice anebo jím bude mladičká Clementine, které se nakonec podařilo samotné z tuláky zamořené Savanny uprchnout. Dle informací od tvůrců hry, události a hráčovy volby jak z první série, tak z 400 Days se přenáší do druhé série a měly by ji významněji ovlivnit.

Bez nože ani ránu

Telltale se rozhodli jít odvážnější cestou a hráč se tak může vžít do pocitů maličké Clementine, která prožívá své dětství uprostřed konce světa. Druhá série navazuje bezprostředně na první, byť velice brzy následuje skok o 16 měsíců kupředu, takže Clementine je o něco starší, vyzrálejší a troufám si říci, že i dospělejší. Kromě obvyklých prepubescentních problémů, kdy lidé kolem vás řeší problémy, kterým ne zcela rozumíte, musí řešit i nedostatek jídla, léků a samozřejmě všudypřítomné zombíky.

Tématy první epizody nové série jsou smutek, melancholie a deprese. Díky řadě nešťastných náhod je Clementine poprvé od doby, kdy potkala Leeho, sama a musí hledat pomoc ostatních přeživších. Nejprve se skamarádí se sympatickým čtyřnožcem a pak dokonce najde i skupinku přeživších. Noví spojenci ovšem mají hned celou kopu svých vlastních problémů od těhotné ženy počínaje, přes nejednoznačné a neakceschopné vedení a vlastními nepřáteli konče.

Sam

Clementine se navíc neúmyslně podaří víceméně rozštěpit svou novou skupinku na dvě poloviny již svým příchodem a mezi oběma tábory musí opatrně balancovat a manévrovat. Právě (zdánlivá) bezbrannost je největší zbraní mladé hrdinky, protože s pomoci ní dokáže manipulovat ostatními k dosažení vlastních cílů. Současně se Clementine učí, že když jde do tuhého, jediná pomocná ruka, je ve skutečnosti na konci vlastní paže.

Telltale Games se podařilo skvěle uchopit téma, se kterým mnoho ostatních neuspělo. Odvážná mladá silná hrdinka, která není sexuální symbol. I když to možná nezní zprvu příliš lákavě, věřte mi, že za Clementine budete chtít hrát, protože je to svěží a velice zajímavá postava. Určitou obavu může snad budit fakt, že v minulé sérii hrál Lee od určité chvíle roli de facto lídra skupiny a herní příběh tomu byl přizpůsoben. Nechme se překvapit, jak se s tímto Telltale Game popasují.

Neúspěná variace na 127 hodin

Herní engine doznal určitých menších změn, které vycházejí z druhé současné série - The Wolf Among Us. Pro zkušené pařany však nebude představovat žádný problém a myslím, že i nováčci si rychle zvyknou.

Celkově toho není mnoho, co by se prvnímu dílu vyjma přibližně stominutové stopáže dalo vytknout. Pokud vás bavila první série, druhá si vás určitě také získá. Nicméně, díky vypravěčskému stylu, který Telltale zvolili, je jasné, že si nevystřílejí to nejlepší již v první epizodě, ale že příběh bude pozvolna gradovat, až vyvrcholí velkým finále. Prozatím se jedná o skvělý rozjezd.

Druhou sérii pro PC nebo Mac pořídíte za 24,99 USD na webu Telltale Games nebo za 22,99 € na Steamu. Na Amazonu je verze pro Playstation 3 k dostání za 28,98 USD a pro XBOX 360 za 29,99 USD.

atmosféra, exteriéry, nová Clementine
krátké, málo adventurních prvků, nezbytná expozice nových postav

Verdikt

Palec nahoru pro Telltale Games. Druhá série s novou hrdinkou v hlavní roli je svěží, nové postavy jsou poměrně zajímavé a díky jim a novému prostředí pokračování nenudí. Poměrně velkou část hry ale zabírá seznamování se s novými postavami ve formě tlachání historek u jídelního stolu. Pro fanoušky předchozí série a adventur od Telltale jasná volba - toto je momentálně jejich největší chlouba.

O autorovi

Drekorian
Drekorian

Autor o sobě ještě nestačil nic napsat.

Minotaur.cz