World of Warcraft 2

27. prosince 2013 Damien Diskuze (0) 3 palce
World of Warcraft 2

Trvalo to skoro půl roku, ale dočkali jsme se. Crew pro zanícené hráče vydala druhý díl komiksu ze série World of Warcraft. První kniha byla podle mě velice zdařilým dílem, za které by se Arthas stydět nemohl. Jak si u mě stojí druhý díl, to si přečtete níže.

Žánr: Fantasy, akční

Příběh:

Ten nám začíná tam, kde první díl skončil. Lo’Gosh díky čarodějce Jaině Proudmoor zjistil svou pravou totožnost a v doprovodu svých přátel a spolubojovníků, krvavé elfky a nočního elfa, se vydal do Stormwindu uchvátit to, co je po právu jeho. Zároveň sledujeme dění právě v hlavním městě Aliance, kde se pletichaří ostošest, což neujde pozornosti několika důležitých lidí. Vrátil se totiž ztracený král a nezdá se být ve své kůži. Zároveň se ve městě objevuje trpasličí král a Lo’Gosh, který úspěšně odráží všechny pokusy o své zavraždění, také jednoho příslušníka klanu Bronzebeard na svých cestách potkává. Velká část příběhu se také týká léčby krvavé elfky Valeery, která byla během děje prokleta.

O komiksu:

Autoři vyprávějí stejným způsobem, jaký si zvolili v první knize, a musím říct, že se jim celkem spěšně daří držet s ní krok. Na rozdíl od předešlého dílu už ale příběh působí více kompaktně a časové prodlevy mezi jednotlivými událostmi nejsou tak dlouhé. Naopak se vše zdá být velmi zrychlené. Dá se říci, že hlavní postavy proplouvají příběhem rychlostí jednoduché akční hry. Patrně nikdo nečekal mnohovrstevnatý příběh, ale v jistých momentech se tváří až příliš lineárně.

Možná jsem nevykročil v recenzi nejšťastněji, když jsem knihu začal rovnou kritizovat, ale stále mám na paměti, jak mě první díl zaujal. Kladem budiž fakt, že se postavy z prvního dílu, které například známe ze hry, objevují v této knize, a o dalších jménech hráčům ne neznámých se minimálně hovoří. S tím souvisí i fakt, že většinu názvů lokalit a tvorů sice najdete v komiksu přeložených, ale zároveň jejich originální název pod obrázkem.

Ilustrace prošly jistou změnou, vzhledem k tomu, že se celý tvůrčí tým změnil. Od prvního dílu není rozdíl v kresbě tak markantní, zvlášť když čtete knihy s půlroční prodlevou, ale má to své limity. Na jednu stranu jsou některé obrázky vyloženě ukázkové a například postavy za deště nemají chybu. Na druhou stranu některé mají tak silné černé kontury, že nejde rozeznat, jestli koukáte na něčí hlavu nebo zátiší s mísou ovoce. Tento nedostatek se projeví hlavně v malých okénkách. Je až s podivem, jak moc se může kresba dvou různých okýnek lišit i v rámci jedné kapitoly. Kromě toho (a faktu, že dvojník hlavního hrdiny chodí v lajdácky nakresleném šedém overalu) je ale kresba stále pěkná, kopírující svět WoW tak, jak ho známe. Trpaslíci mají zápěstí, za které by se nestyděl ani Pepek námořník a zjména u ženských postav výtvarníci věděli, kde přitlačit na tužku.

Co ale z her neznáme, jsou některé aspekty komiksu, které mě moc nepotěšily. Všichni chápeme, že to není Hra o trůny a postavy musí žít. Ale jak jsem psal výše, skupina hlavních hrdinů prochází dějem příliš jednoduše, bez problémů kosí celé tucty nepřátel a souboj s najatým ultrazlým vrahem nezabere ani celou dvoustránku. Co mi přijde ještě více přitažené za vlasy je to, jak hravě si poradí s drakem a jeho potomky. Ač se jedná o řádně naskillovanou skvadru řezníků, mělo by podle mě na zabití černého draka stačit víc, než fikaný druid. (Teď trochu přeháním, ale smysl vám jistě neutekl.)

Z posledních věcí které mě zaujaly, je obálka. Nevím jestli je to nějaký nový trend, ale první díl měl obálku lesklou a druhý jí má matnou. Z nějakého důvodu mě to docela sejří. Také se mi párkrát stalo, že jsem u autora našel prostě nesmysly. Nemůže v jedné větě tvrdit, že příšery XY nejsou žádní koumáci a zároveň že jsou to skvělí taktici. Jinak je ale celý příběh psán s lehkostí a uvolněností, skoro jako by pro děti. Jsou v něm i docela zábavné momenty a nazvat krále trpaslíků jako „krále pod horou“ považuji v době uvedení druhého dílu Hobita do kin jako povedený vtip.

Akce a zase akce, pokračování v rozjetém příběhu
Občas kresba, občas lineárnost

Verdikt

Jestliže jsem prvému dílu dal osm z deseti a považoval ho za velmi kvalitní, musím druhému dílu dát minimálně o jeden bod méně a to z toho důvodu, že mi prostě neseděly některé nelogické chyby v ději a pár nedodělků v kresbě. Jinak ale můžu vřele doporučit všem, kterým se první díl líbil, jednak proto, že pokračuje v ději a jednak proto, že je to stále kvalitní záležitost.

7/10
Crew
Za spolupráci děkujeme nakladatelství Crew, které bylo založeno roku 1997, což z něj dělá nejstarší a zároveň největší komiksové nakladatelství v ČR. Už mnoho let poskytuje českým čtenářům světové komiksy česky a vydává svůj vlastní magazín Crew2 zaměřený na budování povědomí čtenářů o komiksech. Do pozornosti veřejnosti se také každoročně dostává svým vlastním festivalem Crwecon.

Pokud se Vám článek líbí, dejte palec nahoru.

Celkem 3 palce
RATing autora 9.1%

To se libí - spiderbat, Morzael, Padawan

O autorovi

Damien
Damien

Autor o sobě ještě nestačil nic napsat.

Štítky - Crew